بازدید 7876
۴

مرگ ۱۱۳ نفر با قرص برنج در ۸ ماه امسال در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، گفت: در ۸ ماهه امسال ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 24 December 2023


به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، اظهار داشت: در هشت ماه امسال از کل فوتی‌های مسمومیت با  قرص برنج در استان 79 نفر مرد و مابقی زن هستند.

بابل بیشترین شهر

وی افزود: در این مدت شهرستان بابل با  32، ساری با 17 و آمل با 13  فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس‌آباد هر کدام یک فوتی گزارش شده است.

شهریور بیشترین فوتی

وی یادآور شد: بر اساس این گزارشات شهریور با 23، مهر با 18 مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر و مرداد هر کدام با 10 مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

متاهلین بیشترین فوتی

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه از موارد ذکر شده 67 نفر متاهل و مابقی مجرد هستند، افزود: سنین 21 تا 30 سال با 23 مورد بیشترین و سنین کمتر از 16 سال با چهار فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج

عضو شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: هر چند در سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بوده‌ایم، بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود، نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴
گفتن عدد 113 راحته !
اما 113 نفر انسان
113 خانواده
هزاران خاطره
هزاران آرزو
...
خیلی دردناکه
کاش دل مسئولین و مسببین هم به درد میامد !
خوب اقدام کن ! معطل چی هستید؟
منظور 119 نفر خودکشی هست دیگه وگرنه کسی برای رضای خدا که قرض برنج نمی خوره
آیا برای مصارف قرص برنج جایگزینی نمی توان یافت که کشندگی آن پایین تر باشه .واقعا من خودم یکی از آسیب دیدگان این قرص مزخرف هستم .وبسیار هم درناکه .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی