بازدید 13054

تاخت و تاز کلاهبرداران در غیاب مسئولان؛ این بار با کمک صادق بوقی!

شرکت‌هایی که با دقت بسیار زیاد این نکات را رصد می‌کنند و یک روز با حضور قهرمان ایرانی در مسابقات مشهور بدنسازی در آمریکا، از وی به عنوان چهره تبلیغاتی بهره می‌گیرند و روز دیگر با شهرت گرفتن بوقچی سابق فلان تیم فوتبال به سراغ وی می‌روند تا تبلیغشان را بکند و در این مسیر روی حواس پرتی مسئولان و نهاد‌های ناظر حساب ویژه‌ای باز کرده و می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ 17 December 2023

تاخت و تاز کلاهبرداران در غیاب مسئولان؛ این بار با کمک صادق بوقی!حقه‌های کلاهبرداران هرگز بی استفاده نمی‌شوند؛ تنها کافی است آن را با رنگ و لعابی تازه به مردم عرضه کنند تا صفی تازه از مال باختگان شکل گیرد.

به گزارش «تابناک»، بازآفرینی حقه‌های جواب پس داده و قدیمی، البته با قالب‌های تازه و به روز شده، یکی از اصول محکم و خدشه ناپذیر در دنیای کلاهبرداران است که بار‌ها و بار‌ها جوابش را پس داده و سود سرشاری روانه جیب سودجویان نموده است. پروسه‌هایی سودآور که متاسفانه مردم به کرات در دامش اسیر شده و می‌شوند و مسئولان هم به ندرت در واکنش نشان دادن به آن‌ها سرعت کافی را دارند.

فعل و انفعالاتی که بار‌ها به شکل گیری پرونده‌هایی حجیم منجر شده که گاه حل و فصلشان سال‌ها به درازا می‌کشد و در مواردی هرگز به صورت کامل بسته نمی‌شود و، چون راه شکل گیری این پرونده‌ها مسدود نمی‌شود، بار دیگر در بازه‌های زمانی مختلف و در جغرافیایی متفاوت، نسخه‌های تازه‌ای از آن‌ها باز می‌شوند و گریبان بسیاری را می‌گیرند.

برای مثال می‌شود به پرونده کلاهبرداری‌های هرمی اشاره کرد که دو سه دهه قبل با نسخه نتورک مارکتینگ، تب و تاب داغی در بسیاری از کشور‌های جهان از جمله ایران داشت و در نهایت به وارد آمدن ضرر و زیانی هنگفت به جمعیت بزرگی از مردم منجر شد. پرونده‌هایی که در آن‌ها همواره بخشی از پول ورودی تازه به شبکه، به نفرات بالاتر می‌رسد و مابقی به دایرکننده هرم می‌رسد و در پایین دست همه اسیر منجلاب می‌شوند و زیان می‌بینند.

نسخه تازه و به روز شده این حقه، «پانزی» است. شبکه‌ای که هرمی که به اشکال مختلف فعالیت می‌کند و به رغم آنکه به مانند نتورک مارکتینگ سایت و سامانه شسته رفته و محصولاتی از جنس طلا و جواهر ندارد، اما ظاهرا قدرت فریبندگی اش بسیار بالاتر است تا جایی که به رغم تجارب بسیار تلخ نتورکینگ هرمی در دهه‌های اخیر، شاهد فعالیت پردامنه پانزی‌ها در کشورمان هستیم.

تاخت و تاز کلاهبرداران در غیاب مسئولان؛ این بار با کمک صادق بوقی!

البته نام پانزی و چگونگی فعالیت کلاهبرداران در این شبکه ها، برای برخی از ایرانیان بسیار آشناست چراکه از نزدیک و گاه با پوست و گوشت شان آن را لمس کرده اند. مثل پرونده قطور شکل گرفته در برخی مناطق غرب کشور که حالا به رسیدگی در محاکم قضایی هم رسیده و بسیاری چشم انتظار پیگیری آن توسط مسئولان هستند تا شاید بخشی از ضرر و زیان شان جبران شود.

پرونده‌ای که در برخی موارد مشابه یا تشکیل نشده یا هنوز به ابعاد جامع و کامل نرسیده و در نتیجه مجال کلاهبرداری برای برخی ادامه دارد. مثل برخورد با یکی از دفاتر شرکتی که به شمار زیادی گوشی آیفون با قیمت نازل و حتی ارزان‌تر از بازار، پیش فروش کرده و اگرچه همه یا عمده بها را دریافت کرده، خبری از تحویل اجناس در آن نبوده و نیست. شرکتی که دفاتر دیگرش هنوز فعال هستند و از مردم پول می‌گیرند و به ایشان وعده‌ای می‌دهند که مصداق وعده سرخرمن است.

کلاهبرداری‌ای از نوع پانزی که به این شکل اجرا می‌شود که با پول افراد تازه وارد، برای افرادی که قبلا وارد شبکه شده اند، اجناس خریداری و تحویل می‌شود و این روند ادامه می‌یابد تا عده بیشتری جذب شوند و پول‌های هنگفتی از ایشان جمع شود و در نهایت تحویل جنس متوقف گردد و انبوهی مال باخته بمانند و افرادی سودجو که پول‌های ایشان را برمی دارند و متواری می‌شوند. اتفاقی که کافی است سراغ پلیس یا مقامات قضایی بروید تا نمونه‌های پرشماری از آن را برایتان روایت کنند.

نوعی کلاهبرداری قدیمی که حالا تنها رنگ و لعابش تازه شده و سودجویان برای جلب نظر عده بیشتری از مردم به آن، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و حواسشان به فرصت‌ها هست. فرصت‌هایی مثل استفاده از چهره‌های مورد توجه مردم و اقبال جامعه که از جمله آن‌ها «صادق بوقی»، پیرمرد رشتی است با بعد از بستن صفحه اش توسط مسئولان، به اوج شهرت رسید و حالا در تبلیغ یکی از شرکت‌های پانزی حضور یافته و زنگ هشدار را به صدا در آورده است.

شرکت‌هایی که با دقت بسیار زیاد این نکات را رصد می‌کنند و یک روز با حضور قهرمان ایرانی در مسابقات مشهور بدنسازی در آمریکا، از وی به عنوان چهره تبلیغاتی بهره می‌گیرند و روز دیگر با شهرت گرفتن بوقچی سابق فلان تیم فوتبال به سراغ وی می‌روند تا تبلیغشان را بکند و در این مسیر روی حواس پرتی مسئولان و نهاد‌های ناظر حساب ویژه‌ای باز کرده و می‌کنند. تبلیغاتی که فرجامش پرونده‌های قضایی و انبوه مال باختگان است.

آینده‌ای محتوم که می‌بایست از همین امروز جلوی وقوعش را گرفت و مانع از رقم خوردنش شد. فرایندی که برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی کوشیده اند با هشداردادن به صادق بوقی، با آگاه کردن این فرد تازه مشهور شده آن را رقم بزنند، اما بی شک با ورود مسئولان و نهاد‌های نظارتی به ماجرا، با دقت بسیار بالا و در زمانی بسیار کوتاه طی خواهد شد و دست سودجویان کوتاه می‌گردد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۷
کدامیک از مدیران به اندازه صادق بوقی محبوبیت و مقبولیت مردمی دارن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اقای علمدالهدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
مقبولیت نداهر که صادق بوقی..... فقط محبوبیت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
خخخخ با دلقک بازی محبوب شدن ارزش دارد؟ تازه اگه محبوبیت باشه چون بیشتر شکل حندیدن بهش هست تا علاقه بهش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
من از بین شریعت مداری و طائب و جلیلی و مرندی و درخت درخت رو انتخاب می‌کنم چون درخت برای کشور مفید است و حضرات مضر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
حالا همچین میگه محبوبیت و مقبولیت انگار طرف برای کشورش چیکار کرده! دوبار حرکات موزون وسط خیابون انجام داده. از ماست که برماست
صادق بوقی باید رئیس جمهور بشه یا رئیس مجلس
مطمئنم از اینا بهتر کار میکنه
مطمئنم اگه نامزد شه رای میاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
حتما رای میاره .
نه سیسمونی از ترکیه اوورده
نه سابقه آنچنانی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
آره چرا رای نیاره ، وقتی سطح شخصیت ملتی این باشه طبیعیه که همه چیزش باید به همه چیزش بیاد

باور کنی یا نه همین الان اگر تتلو هم کاندید بشه میلیونها رای میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اره رای میاره ولی یکی میشه مثل احمدی خودمون یا ترامپ امریکا......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
مثلاً چکار می کنه... یا چکار می‌تونه بکنه... فکر کردین مسایل و مشکلات به این راحتی قابل حل هست و فقط شما و صادق بوقی رو میخواد که حلش کنند
خودت هم نفهمیدی چی گفتی
من فقط موندم ماجرای این تابناک این وسط چیه! مگر میشه یکی از مهمترین رسانه های خبری یک مملکت صبح تا شب به یه ماجرای سخیف و لمپن صادق بوقی بپردازه !!!

یک پیرمرد رقاص و بی سواد که اسمشم نمیتونه بنویسه شده بالاترین اخبار خروجی سایت تابناک ! هرچیزی حدی داره

خوبه یک رسانه شان و منزلت خودش و مردم رو رعایت کنه ، یک پیرمردی اومده و 85 میلیون مردم دغدغشون شده عو عو کردن

اینه اون تمدن 2500 سالتون که باهاش گوش فلک رو کر کردید و به تمام ملت های دنیا فحاشی میکنید که ما برترین نژادیم و همه مردمان دنیا فرومایه اند و ما نژاد برتریم ؟! فرهنگ و تمدن کذاییتون اینه ؟!
مشهور شدن این اشخاص بی هویت نشان از مشکلات عمیق فرهنگ میباشد این اقای بوقی چه مشخصه خاص برای مشهور شدن دارد!!!!زیاد خوشحالی نکنید این افراد بسرعت رنگ عوض میکنند
ملت همیشه در صحنه حواسشان را جمع کنند تا از روی طمع دد دام نیفتند و چند ماه دیگر در خیابان‌ها راه بیفتند و مال بر باد رفته شان را از دولت طلب کنند.
همین یارو رو اگر احضار نکرده بودند وصفحه اش رو نبسته بودند به شکل موقتی، اینقدر معروف نمیشد! نهایت چند هزار نفر رقص مسخرش رو وسط خیابون دیده بودند تموم شده بود رفته بود! اما الان...
آیا سایت تابناک که تبلیغ شرکتها را می کند آیا پیش از انتشار تبلیغ در خصوص فعالیت شرکتها به تایید صلاحیت شرکتها می پردازد ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست