بازدید 23184
۵

توصیه آیت‌الله جوادی‌آملی به طلاب درباره مشکلات کشور

آیت الله جوادی آملی خطاب به طلاب تاکید کرد: نه بی‌راهه بروید و نه راه کسی را ببندید، نیاز جامعه و اقتصاد و مردم را با رعایت ادب و اخلاق، حل کنید و اساس کار این است که تمامی کارهایتان، قربة الی الله و برابر دستور الهی باشد.
کد خبر: ۱۱۹۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ 03 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق علیه السلام، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب توسط آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار گردید.

آیت الله جوادی آملی در این جلسه بیان داشت: خصیصه ای که در پیامبر گرامی اسلام و اهلبیت عصمت و طهارت هست در هیچ کس نیست، شاید کسی راهنمای خوبی است و حتی بر فرض که سراج و چراغ باشد، اما صراط نیست و سراج اگر شمس هم باشد تا «صراط» نباشد، بی ارزش است.

وی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت، صراط هستند، و راه خدا، راه فطرت، راه سلامت جامعه، راه بهشت را پیامبر و امامان نشان می دهند، چرا که وحی است که راه را مشخص می کند و تنها کسی که از راهی که آمده ایم و به راهی که می رویم با خبر است، خدا و پیغمبر هستند.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: پیامبر و امامان معصوم، هم سراج اند، هم صراط اند، مانند یک بزرگراهی که خودش هم روشن هست و شما باید درس بخوانید تا سراج شوید، راه را نشان دهید، چرا که صراط اینهایند، میزان اینهایند.

آیت‌الله جوادی آملی در توصیه ای به طلاب جوان بیان داشت: مبادا از خودتان غافل باشید، شما می توانید چراغ خوبی باشید، روش ما صراط نیست، سراج است و باید تمام توجهتان به این باشد تا با رفتار و گفتار خود راه را نشان دهید، همین بزرگراهی که قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت به ما معرفی کرده اند، صراط مستقیم و میزان الاعمال ما ، ۱۴ معصوم هستند که شما وابسته به اینها هستید، نه بیراهه بروید و نه راه کسی را ببندید، نیاز جامعه و اقتصاد و مردم را با رعایت ادب و اخلاق، حل کنید و اساس کار این است که تمامی کارهایتان، قربة الی الله و برابر دستور الهی باشد.

وی بیان داشت: غفلت جامعه این است که خودشان را فراموش کرده اند، اینکه از کجا آمده ایم و به کجا می رویم! اکثریت مردم به این فکر نیستند که آیا ما مثل یک درختی هستیم که پس از چندی خشک شده و هیزم می شود یا مثل یک مرغی هستیم که با مرگ، پرواز می کنیم، آنچه بشر و جامعه غربی را گرفتار کرده است همین غفلت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۵
الان دقیقا کسی هست که در این کشور قربتا الی‌الله کارکنه ؟!
?
بهترین کاری که شماطلبه ها میتوان انجام داد اینست که همیشه بخوابید تا جامعه آسایش داشته باشد وبرای شماعبادت است. شما قفل زمان هستید اگرراه رسول الله رامیرویدماشین موبایل اینترنت خلاصه تکنولوژی راکناربگذاریدبااسب وشمشیربادشمنان خدا بجنگیداگرتکنولژی رامیخواهیدبعضی دستورالعمل ها را بروز کنید
باسلام
قسمت آخر سخنان آقای جوادی آملی مبهم است.اگر دفتر ایشان یا کسی توضیحی بفرمایید سپاسگزارم.
???
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست