نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان؛

امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید دارند مجلس در رأس امور بوده نه هیات عالی نظارت!/قانون در هیأت‌عالی نظارت مجمع شخم‌زده می‌شود!/موافقت نمایندگان با دو فوریت طرح تمدید اجرای قانون برنامه ششم/۲۴۷ قانون نامعتبر در حوزه صنعت منسوخ شد

نمایندگان مردم در خانه ملت طی نشست علنی امروز از رد مصوبه قیر رایگان توسط هیات عالی نظارت انتقاد و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند و در ادامه برای جلوگیری از بروز خلاءهای قانونی، با تنقیح بخشی از قوانین منسوخ شده حوزه صنعت و دو فوریت طرح تمدید اجرای قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال موافقت کردند.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 11 September 2023

تابناک _ نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دو‌شنبه، 20 شهریور ماه 1402) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 16 دقیقه و با حضور 197 نفر از نمایندگان آغاز شد.

پس از قرائت آیات کلام الله مجید، روح اله متفکرآزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابتدا دستور کار صحن علنی را قرائت کرد که بر این اساس بررسی گزارش کمیسیون های اقتصادی، امور داخلی کشور و شوراها، صنایع و معادن، قضائی و حقوقی و غیره در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

مأموریت ویژه رئیس ‌مجلس به کمیسیون صنایع برای بررسی علل حادثه معدن زغال‌سنگ البرز شرقی

پیش از ورود نمایندگان به دستور کار صحن علنی امروز، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود، ضمن تسلیت درگذشت جانکاه شش کارگر در انفجار معدن زغال‌سنگ البرز شرقی در طزره‌ی دامغان، خواستار بررسی این موضوع از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شد تا علل وقوع این حادثه را به سرعت و با توجه ویژه به قصور و تقصیرات احتمالی به‌خصوص در تأمین تجهیزات لازم برای جلوگیری از حوادث این‌چنینی و با عنایت به اظهارات سایر کارگران و شاهدان عینی مورد بررسی قرار گیرد و گزارش آن را با فوریت در صحن ارائه کنند تا این ضایعه‌ی تأسف بار تبدیل به فرصتی شود تا امنیت کارگران زحمتکش و مظلوم معادن مورد توجه عملی قرار گیرد. 

انتقاد نماینده علی آباد از رد مصوبه قیر رایگان توسط هیات عالی نظارت/ پروژه های عمرانی نیمه تمام خواهد ماند

صحن علنی امروز قوه مقننه با اخطار قانون اساسی رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص  تامین قیر برای پروژه های عمرانی ادامه یافت.

وی با انتقاد از رد مصوبه قیر رایگان توسط هیات عالی نظارت، اذعان کرد همان طور که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید دارند مجلس در رأس امور بوده نه هیات عالی نظارت؛ انتظار داریم از مصوبه مجلس دفاع شود زیرا ب نیاد مسکن و سازمان راهداری و سازمان نوسازی مدارس با رد این مصوبه دچار مشکل خواهند شد و هزار و 400 شهر کوچک و 60 هزار روستا با رد این مصوبه دچار مشکل می شوند.

دلخوش: قانون در هیأت‌عالی نظارت مجمع شخم‌زده می‌شود/ قالیباف: به روش هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت برای مغایرت و تطبیق مصوبات نقد دارم

همچنین در این راستا سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز از نحوه برخورد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با مصوبه قوه مقننه نسبت به تامین قیر رایگان برای پروژه های عمرانی انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۰ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به بند (۲) اصل (۱۱۰) سیاست‌های ابلاغی قانون اساسی گفت: در این بند تأکید شده است که کار هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظارت بر حسن اجرای سیاست‌ها است و این نظارت شخم زدن قانون نیست.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس بیان کرد: ۲۹۰ نماینده زحمت می‌کشند قانون می‌نویسند، شورای نگهبان تصویب می‌کند، اما با وجود این تصویب و پیگیری‌ها قانون در هیأت عالی نظارت مجمع شخم زده می‌شود که رئیس مجلس باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: از نحوه برخورد هیأت عالی نظارت با منطقه آزاد مستند داریم، با دو منطقه همسان دو مدل رفتار شده است؛ یکی را یک هفته‌ای تصویب کردند و یکی را ۳ سال نگه داشتند. در خصوص حقوق کارگران شرکتی بعد از چندین بار رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان هیأت عالی نظارت آن را رد کرد. این هیأت شفافیت دستگاه‌ها و بیمه تأمین اجتماعی را نیز رد کرد و با وجود اینکه مجلس، دولت و شورای نگهبان در خصوص خودرو مصوبه‌ای داشتند، آقایان در هیأت نظارت آن را رد کردند، اما وقتی همان را دولت آورد تأیید کردند.

دلخوش بیان کرد: در تهاتر نفت با کشور‌های همسایه بحث زیرساخت‌ها را داریم، دو میلیارد دلار برای تهاتر نفت در راستای عملیات جاده‌ای در نظر گرفته بودیم که هیأت عالی نظارت آن را رد کرده است. در بحث قیر اولاً گفتند ۵ هزار میلیارد کم شود و این یعنی راهبرد و با این روش مثلا مسئله را حل کردند بعد گفتند قیر قاچاق می‌شود انگار فقط در قیر قاچاق داریم. با این حال برای اطمینان خاطر همه دستگاه‌های نظارتی سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، کمیسیون‌های بودجه، انرژی و عمران را برای نظارت در نظر گرفته‌ایم، اما مگر در بنزین، نفت و حتی گوسفند قاچاق نمی‌شود که به قاچاق قیر چسبیده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ۷ ماه از سال گذشته است و تمامی زیرسازی جاده‌ها برای قیر آماده شده است، گفت: ۴ میلیون تن از زیرنظر شما رد می‌شود، در نهایت جلوی مصوبات مجلس را می‌گیرند، در این صورت باید آقای قالیباف و هیأت رئیسه پاسخ دهند، من اعلام آمادگی می‌کنم که با این آقایان مناظره داشته باشم، همه کار‌ها تخلف است و شاهد برخورد‌های دوگانه و سه‌گانه هستیم.

دلخوش اظهار داشت: آن‌ها برای خودشان مستدل می‌آورند شما نباید اجازه دهید مصوبات مجلس اینگونه باطل شود، دستگاه‌ها از الان برای ۱۴۰۲ پرداختی را جلوتر انجام دادند چرا که زمستان در راه است.

قالیباف در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده صومعه‌سرا گفت: اولاً این نکته را بگویم نظارت بر سیاست‌های کلان چه در قانون و چه در اجرا است. جنابعالی می‌گویید نظارت برای قانون نیست بلکه برای اجرا است، اما این نیست، نظارت برای هر دو است.

وی ادامه داد:، ولی چگونگی کار و اینکه آنجا با چه روشی برای مغایرت و تطبیق کار می‌کنند و دقت لازم در این امر نیست بنده هم نقد دارم. با دوستان سر همین سه قانونی که در هیأت نظارت رد شد صحبت کرده‌ام و پیگیری کرده‌ام و برای این حتماً جلسه می‌گذاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر آیین‌نامه هیأت عالی نظارت مجمع در دست بررسی است که با چه روشی کار را انجام دهند. این نکته‌ای است که حتماً باید حل شود تا مشکلات پیش آمده تکرار نشود، اما در رابطه با قیر باید این نکته را بگویم که مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون را رد نکردند بلکه اصلاح کردند یعنی دولت الان مکلف است به جای ۲۵ هزار تن قیر، ۲۰ هزار تن قیر تخصیص دهد. در آن جلسه معاون پارلمانی ریاست جمهوری و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حضور داشتند. آیین‌نامه مجمع تشخیص اجازه می‌دهد قانون را در آنجا اصلاح کند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار تن قیر به صورت صد درصد باید تخصیص یابد با همان قیمت هر تن ۷.۵ میلیون تومان. اکنون باید مجلس پیگیری کند که دولت تخصیص صد درصد قیر را انجام دهد و تأخیر ۳ و ۴ ماهه دولت در واگذاری صد درصد قیر را پیگیری کنیم. باید دنبال کنیم که قانون مصوب را اجرا کنند. اگر اشکالی به هیأت نظارت داریم بحث دیگری است. 

احمدی: محصول برنج کشاورزان گیلانی در حال نابودی است/انتقاد از اختصاص ارز برنج به چند شرکت متمول برای واردات

روند تذکرات و اخطارهای قانون اساسی نمایندگان در ابتدای دقایق اولیه صحن علنی با تذکر شفاهی نماینده رشت و خمام ادامه یافت؛ محمدرضا احمدی با انتقاد از اختصاص ارز برنج به چند شرکت متمول برای واردات بی رویه و مازاد نیاز کشور بیان کرد که برنج سال گذشته در انبارهای شالیکوبی و حتی منازل کشاورزان مثل یخ در حال آب شدن است.

موافقت نمایندگان با تقاضای مسکوت ماندن ۶ ماهه طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس

درخواست مسکوت ماندن طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی از جمله دستورکارهای امروز نمایندگان مردم بود.

موضوع یاد شده از جمله مسائلی محسوب می شود که مدتهاست در ادوار مجالس گذشته تاکنون مورد بحث و تبادل نظر بوده است؛ با توجه به اینکه چندی پیش بخشی از قانون برگزاری انتخابات قوه مقننه از سوی مجلس یازدهم مورد اصلاح قرار گرفت و از سوی شورای نگهبان نیز تایید شد لذا فتح الله توسلی نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ اعتقاد داشت که تصویب این موضوع نمی تواند در انتخابات آتی تاثیرگذار باشد و موجب تضییع حق کاندیداها می‌شود.

هر چند روح‌اله نجابت عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در مخالفت با طرح موضوع  مسکوت ماندن اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها اعتقاد داشت، با اجرایی شدن این طرح 40 نفر به تعداد نمایندگان اضافه می‌شود لذا فارغ از نگاه بخشی‌نگری باید به این موضوع نگاه ملی داشته باشیم.

در پایان بحث و بررسی از سوی نمایندگان، درخواست مسکوت ماندن طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها با 132 رأی موافق، 64 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه مورد موافقت قرار گرفت.

میزبانی نمایندگان از روحانیون، معتمدین، هنرمندان حوزه موسیقی و دانشجویان دانشگاه آزاد

جمعی از روحانیون و معتمدین شهرستان بهار، جمعی از هنرمندان حوزه موسیقی مقامی و محلی تربت جام و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک میهمانان امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی بودند.(اینجا بخوانید)

موافقت نمایندگان با دو فوریت طرح تمدید اجرای قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال

نمایندگان مردم در بهارستان در ادامه صحن علنی روز دوشنبه به بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح بند ز تبصره 20 ماده واحده قانون بودجه 1402 کل کشور پرداختند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در رابطه با اهمیت موضوع یاد شده عنوان کرد که دولت می بایست تا 6 ماه قبل از اتمام قانون برنامه ششم، پیشنهاد لایحه هفتم را ارائه می کرد اما دولت گذشته این اقدام را انجام نداد و ما مجبور به تمدید قانون برنامه شدیم. مبنای بسیاری از قوانین در حال اجرا قانون برنامه ششم است لذا اگر این خلاء وجود داشته باشد که قانون برنامه ششم خلاء داشته باشد زیبنده کشور و مجلس نیست و باید به دو فوریت این طرح رأی داد چرا که ما فقط 30 روز فرصت داریم و نباید این زمان را از دست دهیم.

علی بابائی کارنامی نماینده مردم ساری و میان‌دورود، سیدمصطفی آقامیرسلیم  نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم نیز طی اظهاراتی به موضوع بررسی برنامه هفتم توسعه پرداختند.

بابائی کارنامی از عدم ارائه برنامه هفتم در سال گذشته انتقاد کرد و فرصت آتی برای بررسی این موضوع مهم را ناکافی دانست اما آقامیرسلیم  با بیان اینکه برنامه هفتم به عنوان مهمترین دستورکار قوه مقننه است، خواستار تعیین چارچوب مشخص برای بررسی در صحن علنی شد تا از اتلاف وقت جلوگیری و بودجه سال آتی نیز دچار خدشه نشود؛ هر چند امیرآبادی فراهانی نیز تاکید بر استفاده از فرصت باقی مانده مجلس یازدهم برای بررسی برنامه هفتم توسعه کشور داشت و خواستار جلوگیری از بروز هر نوع ابهام برای بررسی بودجه کل کشور در سال آینده شد.

نهایتا با 173 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح بند ز تبصره 20 ماده واحده قانون بودجه 1402 کل کشور مورد موافقت قرار گرفت.

تاکید مجلس یازدهم بر تنقیح قوانین؛ ۲۴۷ قانون نامعتبر در حوزه صنعت منسوخ شد

در ادامه نشست علنی صحن مجلس شاهد بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت بودیم که با 152 رأی موافق، صفر رأی مخالف و 9 رأی ممتنع و مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه مورد موافقت قرار گرفت.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در این خصوص اذعان کرد که احکام نامعتبر و قوانینی که زمان آن گذشته  برای مردم ایجاد مشکل و چالش می کند و بروکراسی اداری را پیچیده تر خواهد کرد لذا کمیسیون صنایع فهرستی از قوانین نامعتبر ارائه کرده که انتظار می رود با رأی بالا نسبت به تنقیح آن اقدام شود.

ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه تجارت برطرف شد

این گزارش می افزاید، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت اعاده شده از شورای نگهبان نیز از دیگر دستورکارهای امروز مجلس یازدهم بود که با هدف رفع ایرادات مدنظر شورا مورد موافقت اکثریت نمایندگان قرار گرفت.

در نشست امروز همچنین نمایندگان به موضوع  لایحه دوفوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان ورود کرده و ماده یک این لایحه را مورد بررسی قرار دادند، در این میان نمایندگان پیشنهادات اصلاحی خود را برای اصلاح ماده یک مطرح کردند.

تجلیل نمایندگان از مردم عراق و موکب های ایرانی برای مهمان نوازی در مراسم اربعین

تعدادی از نمایندگان در نخستین نشست علنی شهریورماه سال جاری، از مردم عراق و موکب های ایرانی و عراقی، صدا و سیما و استان های مرزی خوزستان، ایلام، کردستان و کرمانشاه به جهت مهمان نوازی در مراسم اربعین تقدیر و تشکر کردند.

در این راستا، علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس  خواستار تجلیل از مسئولان، مردم و دست اندرکاران برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در استان های نقاط صفر مرزی شد و در ادامه بر تامین زیرساخت تردد زائران اربعین تاکید کرد.

ناطقان میان دستور 20 شهریورماه

در ادامه نشست اسامی ناطقان میان دستور از سوی علی کریمی فیروزجائی عضو هیات رییسه مجلس اعلام شد که بر این اساس  کیوان مرادیان کوچکسرائی نماینده مردم قائم شهر ،سوادکوه ،جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی، مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه،  محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو و  سیداحمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه به بیان دغدغه های خود پرداختند.

مرادیان کوچکسرائی: معضلات اقتصادی در حال فشار بر اقشار ضعیف جامعه است

ابتدا نماینده مردم قائم شهر ،سوادکوه ،جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی نطق 7 دقیقه ای خود را ایراد کرد که بر این اساس به موضوعاتی مانند وضعیت اقتصادی مردم، کنکور، بروکراسی پیچیده اداریف صادرات غیرنفتی و غیره پرداخت. 

محمودوند: مافیای کنکور دانش آموزان، خانواده‌ها و والدین را نابود کرد

همچنین محمودوند، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی نیز به عنوان دومین ناطق پشت تریبون قرار گرفت که به مسائلی مانند : مافیای کنکور، بازنشستگان  و غیره پرداخت.

رحیمی مظفری: گرانی مسکن و اجاره بهای بی‌نظارت نفس مستاجران را بریده است/ لزوم احیای جهاد تبیین در رسانه های دولت

در ادامه نشست علنی امروز مجلس، نماینده سروستان و کوار و خرامه به موضوعاتی مانند مشکل کم آبی ، ناترازی برق، فشار بر تولیدکنندگان، گرانی و غیره پرداخت.

فرهنگی: کاهش تورم با شعار و سخنرانی امکان‌پذیر نیست

این گزارش می افزاید، مطابق آیین نامه داخلی مجلس، نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو اولین ناطق اضطراری بود که مباحثی اعم از تورم، کاهش هزینه‌های تولید، نظارت بر بازار و غیره را طی 5 دقیقه بیان کرد.

رسولی نژاد:عدم اجرای تعهدات ارزی بانک مرکزی موجب تعطیلی تعدادی از کارخانجات شده است

در پایان ایراد نطق های نشست امروز، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در پشت تریبون قرار گرفت تا به موضوعاتی ملی و منطقه ای بپردازد.

تذکرات شفاهی نمایندگان

در ادامه نشست علنی قوه مقننه، عضو هیات رییسه مجلس مطابق آیین نامه داخلی به سراغ نمایندگانی رفت که برای بیان تذکرات شفاهی ثبت نام کرده بودند.

سلیمی: ضرورت ورود معاون سیاسی وزیر کشور به ساماندهی مرز دلیجان- کاشان

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم ضمن تشریح تعرضاتی از سوی برخی مردم کاشان نسبت به دلیجان از معاون سیاسی وزیر کشور خواست تا به این موضوع رسیدگی کرده و با مسئولان خاطی برخورد مناسب داشته باشد.

زندیان: ضرورت تامین قیر مورد نیاز برای مرمت آسفالت راه های روستایی

همچنین، نماینده مردم بیجار در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به مسئولان دولت گفت: فصل سرما در شهرهای استان های غربی در حال فرا رسیدن بوده و فعالیت های عمرانی در این مناطق رو به اتمام است، لذا  قیر مورد نیاز باید در اختیار پیمانکاران قرار گیرد تا شهرداری ها کار خود را پیش از آغاز سرما و بارش ها انجام دهند. 

علیزاده: ساماندهی و چهاربانده شدن مسیر اندیمشک – دهلران و مهران به کندی صورت می‌گیرد

در ادامه، نماینده مردم دهلران در مجلس در تذکر شفاهی خود از کندی ساماندهی و چهاربانده شدن مسیر اندیمشک – دهلران و مهران انتقاد کرد.

حاجی دلیگانی: استنشاق آلاینده‌های مازوت‌سوزی نیروگاه منتظری جان مردم اصفهان را به خطر انداخته است

در ادامه نشست علنی امروز بهارستان، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در تذکر شفاهی خود ضمن یادآوری وعده فراموش شده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اتخاذ تدبیری برای جلوگیری از مشکلات ناشی از مازوت‌سوزی در نیروگاه منتظری که استنشاق آلاینده‌های حاصل از آن جان مردم حوزه انتخابیه و اصفهان را به خطر انداخته است، خواستار رسیدگی فوری وزرای نیرو و نفت به این موضوع شد. 

جوکار: افزایش افسارگسیخته قیمت سرویس مدارس خانواده ها را دچار مشکل کرده است

بر اساس این گزارش،  نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس در تذکر شفاهی خود عنوان کردافزایش افسارگسیخته قیمت سرویس مدارس خانواده ها را دچار مشکل کرده است. 

مقصودی: وزیر کار اجازه دخالت منفعت‌طلبان سیاسی در شستا را ندهد

همچنین نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکر شفاهی خود عنوان کرد گسترش فعالیت‌های سیاسی و فرادستی و حذف مدیران موفق و انتصاب مدیران نالایق مبتنی بر اعمال نفوذهای باندی مافیای سیاست‌زده قطعاً رویه‌ای است که منجر به بیان برخی حقایق تلخ و البته تأسف‌بار در پیشگاه مردم خواهد شد. 

کوثری: حرکت عظیم راهپیمایی اربعین در مراحل اولیه خود بوده و در آینده گسترده تر خواهد شد

این گزارش می افزاید، نماینده مردم تهران در مجلس طی تذکر شفاهی خود با بیان اینکه حرکت عظیم راهپیمایی اربعین در مراحل اولیه خود بوده و در آینده گسترده تر خواهد شد، گفت: این مراسم باشکوه معنوی و وحدت بخش که باعث عصبانیت استکبار و صهیونیست بین الملل و عوامل خودفروخته و وابسته به این تفکر ضد دین و اخلاق شده است. 

امامی راد: ضرورت اجرای سریع دستور بر زمین مانده وزیر کشور پیرامون استقرار اداره ثبت احوال در طرقبه و شاندیز

همچنین نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس یازدهم در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه عدم استقرار اداره ثبت احوال در حوزه انتخابیه اش باعث شده که شهروندان بومی از موهبت مسکن ملی محروم بمانند، خواستار تسریع روند اجرای دستور بر زمین مانده وزیر کشور برای استقرار این اداره در این منطقه شد. 

علیزاده برمی: باید با مقصران حادثه معدن طرزه دامغان برخورد جدی شود

در پایان، نماینده مردم دامغان در مجلس در تذکر شفاهی خود عنوان حادثه معدن طرزه، چندمین حادثه مشابه در یک مدت کوتاه است که به جانباختگان معدن کاران منجر شده است و باید به دقت و سرعت به قصور احتمالی در تامین تجهیزات و ایمنی معادن توسط سه قوه بررسی شود و امنیت جانی معدن کاران به طور کامل تامین شود و نهایتا با مقصران به شدت برخورد شود. 

عبدالرضا مصری زنگ پایان نشست علنی امروز (دوشنبه، 20 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت 12 و 01 دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی (سه‌شنبه، 21 شهریورماه) با بررسی ادامه دستور کار برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
حسین انصاری‌راد، نماینده اسبق مجلس: خالص‌سازان لیاقت ندارند افراد نخبه را کنار خودشان داشته باشند. به جای توانمندان، افراد چاپلوس و غیرمتخصص جذب شده‌اند.
سوال :
نمایندگانی که برای اعدام ۴ جوان معترض سینه چاک دادند ، چرا برای هیچ یک از مفسدین اقتصادی هیچ واکنشی نشان ندادند ؟؟؟؟؟
زهرا محمودی، عضو کمسیون صادرات اتاق ایران: برای استفاده از ارز دولتی (یک میلیارد دلار) فردی چای سنواتی را از ایران به دبی صادر کرد و در آنجا با مخلوط کردن چای، به اسم چای خارجی همان را به کشور وارد کرد! همه ما از این مسائل نالانیم. مسئولان اگر تخصص ندارند، ۲ مشاور کاربلد بگیرند.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی