بازدید 7093
۵

سخنگوی وزارت بهداشت: غربالگری جنین ممنوع نیست

سخنگوی وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از نظر وزارتخانه، غربالگری جنین با رعایت استانداردها ممنوع نیست، ادامه داد: غربالگری مطابق قانون و نظر متخصصان استانداردسازی شده است. 
کد خبر: ۱۱۸۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 15 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پدرام پاک آیین در واکنش به برخی شایعات در فضای مجازی گفت: هیچ محدودیت جدیدی برای تولید و توزیع کیت های غربالگری جنین ایجاد نشده و استانداردهایی که پیش از این به منظور کنترل کیفی کیت ها اعمال می شد، همچنان رعایت می شود.
 
وی افزود: نظارت بر کیفیت و استاندارد بودن کیت های غربالگری جنین وظیفه سازمان غذا و داروست تا کیت هایی که در اختیار مردم قرار می گیرد، بیشترین دقت و کمترین خطا را داشته باشد.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه از نظر وزارت بهداشت، غربالگری جنین با رعایت استانداردها ممنوع نیست؛ ادامه داد: غربالگری مطابق قانون و نظر متخصصان استانداردسازی شده است.
 
پاک آیین افزود: در حال حاضر کیت های تشخیصی غربالگری با دقت کافی در اختیار مردم قرار می گیرد و همچنان برای کمک به سلامت مادر و جنین، از توزیع کیت های غیر استاندارد و غیر دقیق جلوگیری می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
آره ممنوع نیست ولی نه کیت غربالگری رو وارد میکنین نه مجوز ساختش رو میدین. مگه بار اولتونه از این تصمیم های فاجعه بار میگیرین؟
ممنوع نیست اما ورودش ممنوعه !!!!! چون معمولا وارداتی های اورپایی بسیار دقیق هم هست!!! ضمنا بالاخره کی می خواهید امار نوزدادان معلول را بعد از جمع کردن غربالگری اجباری به مردم بدهید ؟!!! تا مردم بفهمند چه کسانی مسبب چه مشکلاتی هستند و بالاخره یک روز تسویه حساب دنیوی با انها بکنند تسویه حساب اخروی هم سر جاش
واقعا داشتن یک جمعیت معلول ..ناشنوا ‌‌....نابینا ..دارای معلولیت ذهنی یا حرکتی چه سودی داره....با ازمایشهای مدرن....غربالگری میشه از بروز این فاجعه جلوگیری نمود...البته اگر عقل و خردی در کار باشد!!
معلول در خانواده نداشتی. معلولیت یک بچه بر تمام اعضای خانواده اثر می گذارد و این اثر نرمال نیست.
مشکل اینجاست که مقامات از جامعه فاصله گرفتند خیابان را نمی بینند البته دیدن یک معلول در خیابان، در اجتماع جای شعف دارد اما دیدن معلولیت آزار دهنده است.
فقط شماهابا سو مدیریت و ندونم کاری خودتون دارید با جون مردم بازی می کنید .به خاطر جوانی جمعیت باعث میشید که بچه های کم توان وناتوان به دنیا بیان وغیراز آسیبهای روحی جسمی خودشون وخانوادشون برای خود کشور هم پیامدهای مالی داشته باشه .چه فایده که بچه معلول به دنیا بیاد وبعدش امار مرگ ومیر بالا بره
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری