بازدید 10800
۴

کشف گونه جدید کرونا طلا را صعودی کرد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۷ درصد افزایش به ۱۸۰۰ دلار و ۸۱ سنت رسید.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 26 November 2021

به گزارش تابناک، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که نگرانی ها در مورد شیوع یک گونه جدید ویروس کرونا موجب افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شده قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود، هرچند با توجه به احتمال انقباضی شدن سیاست فدرال رزرو قیمت طلا در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۷ درصد افزایش به ۱۸۰۰ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰.۸۸ درصد رشد به ۱۸۰۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

سویه جدید که توسط دانشمندان آفریقای جنوبی کشف شده احتمالا در برابر واکسیناسیون مقاوم است و سبب شده تا انگلیس به صورت فوری محدودیت هایی را بر مسافران ورودی از این کشور اعمال نماید.

عامل دیگری که به رشد قیمت طلا کمک کرد تضعیف نسبی دلار بود که با ۰.۲ درصد افت از بالاترین رقم ۱۶ ماه اخیر که اوایل این هفته به ثبت رسیده بود فاصله گرفت. در عین حال سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا هم تضعیف شد.

 

تضعیف دلار موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. کاهش سوددهی اوراق قرضه نیز هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می دهد.

اما در عین حال تقویت انتظار سرمایه گذاران در مورد انقباضی شدن سیاست پولی آمریکا در آینده نزدیک و افزایش نرخ بهره سبب شده تا قیمت طلا در مسیر ثبت کاهش هفتگی حدودا ۲.۶ درصدی قرار بگیرد که بدترین عملکرد هفتگی از ۶ اوت تاکنون خواهد بود.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «افزایش نرخ بهره به طور کلی به ضرر قیمت طلاست، اما ما باید نگاهمان به سویه جدید ویروس کرونا باشد که در صورت شیوع گسترده در امریکا می تواند موجب تضعیف رشد شود و در این فضا فدرال رزرو قادر به افزایش نرخ بهره نخواهد بود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
چينى هاى كثيف آدم خوار جانى هنوز در حال درست كردن انواع ويروس كرونا هستن و ملت دنيا هم فقط نشستن نگاه مى كنن ، انگار تا نصف ملت دنيا را از بين نبرن ول كن نخواهند بود، مثله جنگ جهانى دوم كه گذاشتن هيتلر قدرت بگيره و ملت دنيا را به خاك خون بكشه ، مراكز تحقيقاتى آزمايشگاهى اين ديو بايد در هر كجا هست نابود شود و همچنين دانشمند نما هاى جانيش هم بايد محاكمه و مجازات شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
با این عصبانیت معلوم است که تحت تاثیر تبلیغات غرب بر علیه چین قرار داری البته غربی هایی که در حال شکست اقتصادی در برابر چین هستند این حرفهارو بهت دیکته کرده اند ضمنا کشوری که سابقه طولانی در ایجاد و ساخت ویروس علیه بشریت دارد امریکاست نه چین
چقدر این جمله آشناست!
وای چه ویروسیه که هرکاری بخواد انجام میده. خوش به حالش
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی