بازدید 16766
۳

بیانیه برجامی کابینه ملک سلمان

عربستان سعودی خواستار حضور کشورهای منطقه در مذاکره آینده درباره برنامه هسته‌ای ایران شد و از جامعه جهانی خواست با نقش‌آفرینی منطقه‌ای تهران مقابله کند.
کد خبر: ۱۰۳۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 10 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از میدل‌ایست‌آی، کابینه عربستان روز سه‌شنبه پس از جلسه مجازی به ریاست ملک سلمان یک بیانیه طولانی و مفصل منتشر کرد و در بخشی از آن به برنامه هسته‌ای ایران و برجام پرداخت. ریاض در این بیانیه ضمن محکوم کردن حوثی‌های یمن از موضع واشنگتن در تامین امنیت عربستان تشکر کرد اما ترجیح داد به سخنان جو بایدن درباره پایان دادن به حمایت نظامی از سعودی‌ها اشاره نکند.

دولت عربستان با تکرار ادعاهای واهی درباره اینکه ایران تهدید کشورهای عرب منطقه است، از جامعه جهانی خواست در هر مذاکره بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای تهران حتما کشورهای منطقه را جزئی از جریان مذاکره بدانند. بیانیه کابینه ملک سلمان در خبرگزاری رسمی سعودی SPA منتشر شده است.

مقام‌های ریاض در حالی خود را به مذاکره‌های احتمالی آینده غرب با ایران دعوت کرده‌اند که تهران پیش‌تر بر مذاکره‌ناپذیر بودن مفاد توافق هسته‌ای تاکید کرده و خواستار بازگشتن بدون قید و شرط آمریکا به برجام شده است.

 

 

همشهری آنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
همه کشورها بیان مشارکت داشته باشن!
تمام کجایی که ببینی مسئله داخلی را جهانی می کنند و پای هر نامحرمی را....
ملک سلمان غلط کرد.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی